Kerst 2020

doorRené Nuiver

Kerst 2020

Kerst 2020

Feestdagen zijn meestal dagen van bezinning en kijk je achterom om te kijken wat was het nu voor jaar.
Ik hoef jullie niet te vertellen dat het een bizar jaar was. Zo’n jaar waarvan je denkt dat je in een slechte film bent terechtgekomen.
Zo’n film waarvan je denkt dat als je hem ziet: “Nee, dat kan toch helemaal niet, wat een slechte film.”
“Prik eens in mijn wang, prik eens in mijn wang, maak mij wakker uit deze boze droom!” denk ik nog steeds.
Inmiddels hebben we de situatie geaccepteerd. We hebben geaccepteerd dat onze vrijheid is ingeperkt, we hebben geaccepteerd dat we niet meer “verkouden” mogen zijn en we hebben geaccepteerd dat er andere krachten spelen. Niets is meer dat het lijkt. Ook al heb je nog zo’n grote mond of denk je dat je het altijd beter weet of denk je dat je boven alles en iedereen staat. Eigenlijk stellen wij mensen helemaal niks voor en zouden we wat nederiger moeten zijn, want wat kunnen wij nu doen aan een lawine die op ons afkomt? Krampachtig proberen we de lawine tegen te houden. Eens kijken wie er wint…

Maar:

Deze tijd brengt ook mooie dingen en inzichten. Het brengt mensen dichter bij elkaar, weliswaar op afstand, maar gevoelsmatig dichter bij elkaar dan ooit. We denken wat vaker aan de ander, we waarderen elkaar meer, we genieten van elkaar en kijken reikhalzend uit naar het moment dat “knuffelen” weer is toegestaan.
Inzichten in relaties worden ook duidelijk. Je wordt gedwongen om te kijken naar je relaties.  Je eigen relatie of je zakelijke relaties.
Immers, als de cappuccino-laag is opgedroogd, dan zie je eigenlijk welke kwaliteit koffie eronder zit. En dat zijn mooie inzichten. Inzichten die dicht bij jezelf horen.

Tegen al mijn klanten zou ik willen zeggen: hou vol en er is hoop!

“It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent; it is the one most adaptable to change.”
Ik vind het dan ook bewonderenswaardig om te zien welke creatieve ideeën mijn klanten allemaal uit de kast halen om nog omzet te kunnen realiseren.
Na de lockdown komt jullie tijd, ik weet het zeker.

Waarom denk je dat, zul je denken? Nou, na de lockdown:

*Zijn mensen het thuiszitten echt zat en gaan ze de stad in om inkopen te doen. Dat zijn dan normaal de maanden waarin de minste omzet gemaakt wordt.

*Gaan mensen toch weer iets aan de garderobe doen, ze moeten immers weer naar kantoor.

*Willen mensen toch echt wel weer gaan uiteten en naar een feestje.

*Heb je zelf inmiddels meerdere afzetkanalen winkelbezoek, online en bezorging gegenereerd die een +++ effect kunnen realiseren.

Kortom, er ontstaan in korte tijd zeer veel mooie potentiële kansen die jij als ondernemer optimaal gaat benutten.

Dus hou vol, nog even, voor elkaar!

Fijne dagen gewenst!

Over de auteur

René Nuiver author

René Nuiver, 47 jaar en een paar maanden jong. Na de HAVO, NIMA SALES A en NIMA SALES B heb ik de eerste kennis van ICT diensten opgedaan bij het toenmalige Liberfone. Daar leerde ik de eerste kneepjes van ICT diensten en na wat omzwervingen bij toenmalige klanten en partners begon ik in 2007 voor mezelf als succesvolle ondernemer. Inmiddels ben ik in 2017 een nieuwe onderneming begonnen waarbij het dienstenportfolio is uitgebreid naar Marketing. De diensten die ieder bedrijf nodig heeft om succesvol te zijn met u als middelpunt en niemand anders. Meer weten..... zie www.fenixservices.nl