Nieuws

doorRené Nuiver

Even wegdromen uit deze tijd, exclusief voor onze klanten

Al onze klanten ontvangen deze week een pre-vakantie cadeau om even helemaal weg te dromen uit deze tijd.

Zo ontvangt iedere klant van ons de thriller “Grevelingen”, geschreven door Esther Nuiver. Een leuk, spannend boek dat in iedere vakantiekoffer thuishoort. Gewoon omdat het kan en omdat onze klanten het al zwaar genoeg hebben. Gewoon om ze een hart onder de riem te steken, zodat ze heel even aan iets anders kunnen denken in deze rare tijd.

Alle retailers die nu weer open mogen zijn wensen we heel veel succes met de verkoop. En voor iedereen die vakantieplannen heeft.: Alvast fijne vakantie!

Wil jij ook zo’n mooi boek ontvangen?
Bel ons voor een afspraak en we regelen ook nog een zorgeloze ICT omgeving voor je winkel of bedrijf.

 

 

doorRené Nuiver

Hoe belangrijk word jij gevonden?

Inmiddels beoefen ik nu 23 jaar het mooie vak van “verkoop”. Als je aan een willekeurig iemand aangeeft dat je in de verkoop zit, dan ontstaat er vaak een negatief beeld over het vak en dat vind ik ontzettend jammer. Het is namelijk het mooiste vak van de hele wereld!
Dit beeld is ontstaan doordat veel salesmensen zichzelf alleen maar geweldig vinden. Ik noem ze “bavianen”. Het zijn de mensen die alleen geïnteresseerd zijn in zichzelf en vaak ten koste van anderen handelen. Dit is het type dat alleen graag naar zichzelf luistert en zichzelf alleen belangrijk vindt.
23 jaar geleden was ik misschien ook wel een baviaan. Ik was een jochie van 25 die heel graag naar buiten wilde als accountmanager. Waarom? Omdat ik toen al geloofde in de persoonlijke relaties die je kan opbouwen met mensen. Maar ja, wat wist ik toen nou van het leven. Dus ik ging voortvarend aan de slag met mijn gesprekken en natuurlijk was dat een proces van vallen en opstaan. Ik wilde zo graag naar buiten en mijzelf bewijzen.
Ik denk nog vaak terug aan die tijd omdat ik zeker in de begin periode veel heb geleerd. Ik herinner mij nog vaak de bila’s die ik had met mijn salesmanager. Heel trots en moedig vertelde ik hem dan dat het goed ging met mijn gesprekken. En dan vroeg hij: ‘waarom vond je het zo goed gaan?’ Ik vertelde: Nou hier en hier om. En vroeg hij: ‘En waarom heb je hier niet aan gedacht? En waarom ben je dit vergeten? En hoezo was het een goed gesprek?’ Ik voelde mij steeds kleiner en kleiner worden. Dit zijn de gesprekken waar je op dat moment niet zo op zit te wachten, maar hier is wel de basis gelegd van het vak verkoop. En dat begint mijns inziens met oprechte interesse in de ander. Daarnaast moet je natuurlijk ook empathisch vermogen hebben, goed kunnen luisteren en kunnen schakelen in een gesprek. Wat niet helpt is als je alleen op cijfers aangestuurd wordt, want dan ben je in mijn ogen geen goede salesmanager. Vaak kom je die mensen in je latere leven ook weer tegen en valt het kwartje op zijn plek en snap je het onbehaaglijke gevoel van toen. Het gevoel dat je toen niet kon plaatsen.
Hoe begaan ben jij met je klanten? Hoe goed ken je ze? Ken je ze bij voornaam? Weet je wanneer ze jarig zijn? Weet je welke hobby’s ze hebben en weet je wat zij belangrijk vinden in het leven?
Als je in staat bent om echt persoonlijk contact te maken en je begaan bent met de bedrijfsvoering van je klanten, dan weet je wanneer je moet bijsturen, dan weet je wanneer je ze moet feliciteren en dan weet je wanneer ze je advies nodig hebben. Contact met een grote “P” van personal touch zo noemen we dat bij Fenix Services, naast de “P” van prijs natuurlijk. Die is sowieso goed!
Want laten we eerlijk zijn, hoeveel bedrijven en mensen ken jij nu die jou echt zo goed kennen? Ze bestaan nog met bosjes hoor, bedrijven die alleen maar alles benaderen vanuit hun intelligente processen waarbij de klant eerst een mail moet sturen voor het ontvangen van een ticketnummer om vervolgens drie dagen later service te ontvangen. Als klant wil je graag direct gehoord en gezien worden en een adequate snelle oplossing voor je vraagstelling. Want ga er maar aanstaan tegenwoordig als retailer of ondernemer. Buiten is het oorlog in deze corona-tijd.
Hoe fijn zou het dan zijn als je weet dat je goed zit, als je weet dat er iemand is die voor je ICT zorgt. Iemand die voor jou zorgt, zodat jij er warmpjes bij zit met je ICT diensten. En zo kun jij je bezig houden met de service van je eigen klanten, want dat is de reden waarom die klanten nog steeds bij jou kopen!
En zo maken we jou gelukkig en jouw bedrijf nog succesvoller!
Bij Fenix Services dus geen bots die je niet begrijpen, of ellenlange keuzemenu’s. Nee, gewoon direct persoonlijk contact, iemand die je altijd kan bellen als er iets is of als je gewoon advies nodig hebt.
doorRené Nuiver

Kerst 2020

Kerst 2020

Feestdagen zijn meestal dagen van bezinning en kijk je achterom om te kijken wat was het nu voor jaar.
Ik hoef jullie niet te vertellen dat het een bizar jaar was. Zo’n jaar waarvan je denkt dat je in een slechte film bent terechtgekomen.
Zo’n film waarvan je denkt dat als je hem ziet: “Nee, dat kan toch helemaal niet, wat een slechte film.”
“Prik eens in mijn wang, prik eens in mijn wang, maak mij wakker uit deze boze droom!” denk ik nog steeds.
Inmiddels hebben we de situatie geaccepteerd. We hebben geaccepteerd dat onze vrijheid is ingeperkt, we hebben geaccepteerd dat we niet meer “verkouden” mogen zijn en we hebben geaccepteerd dat er andere krachten spelen. Niets is meer dat het lijkt. Ook al heb je nog zo’n grote mond of denk je dat je het altijd beter weet of denk je dat je boven alles en iedereen staat. Eigenlijk stellen wij mensen helemaal niks voor en zouden we wat nederiger moeten zijn, want wat kunnen wij nu doen aan een lawine die op ons afkomt? Krampachtig proberen we de lawine tegen te houden. Eens kijken wie er wint…

Maar:

Deze tijd brengt ook mooie dingen en inzichten. Het brengt mensen dichter bij elkaar, weliswaar op afstand, maar gevoelsmatig dichter bij elkaar dan ooit. We denken wat vaker aan de ander, we waarderen elkaar meer, we genieten van elkaar en kijken reikhalzend uit naar het moment dat “knuffelen” weer is toegestaan.
Inzichten in relaties worden ook duidelijk. Je wordt gedwongen om te kijken naar je relaties.  Je eigen relatie of je zakelijke relaties.
Immers, als de cappuccino-laag is opgedroogd, dan zie je eigenlijk welke kwaliteit koffie eronder zit. En dat zijn mooie inzichten. Inzichten die dicht bij jezelf horen.

Tegen al mijn klanten zou ik willen zeggen: hou vol en er is hoop!

“It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent; it is the one most adaptable to change.”
Ik vind het dan ook bewonderenswaardig om te zien welke creatieve ideeën mijn klanten allemaal uit de kast halen om nog omzet te kunnen realiseren.
Na de lockdown komt jullie tijd, ik weet het zeker.

Waarom denk je dat, zul je denken? Nou, na de lockdown:

*Zijn mensen het thuiszitten echt zat en gaan ze de stad in om inkopen te doen. Dat zijn dan normaal de maanden waarin de minste omzet gemaakt wordt.

*Gaan mensen toch weer iets aan de garderobe doen, ze moeten immers weer naar kantoor.

*Willen mensen toch echt wel weer gaan uiteten en naar een feestje.

*Heb je zelf inmiddels meerdere afzetkanalen winkelbezoek, online en bezorging gegenereerd die een +++ effect kunnen realiseren.

Kortom, er ontstaan in korte tijd zeer veel mooie potentiële kansen die jij als ondernemer optimaal gaat benutten.

Dus hou vol, nog even, voor elkaar!

Fijne dagen gewenst!

doorRené Nuiver

Hiep, Hiep, in de gloria

Vandaag, 1 september is de dag dat Fenix Services alweer 3 jaar geleden is gestart. Sindsdien begint de dag voor ons met een dansje, en begint de dag met een lach. Want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag 🙂 Ik weet nog heel goed dat ik op die mooie 1 september ’s-middags uit de as herrees en bij de notaris zat om Fenix Services te starten.
Wij zorgen ervoor dat onze klanten nog succesvoller kunnen zijn. Dat is waar wij voor staan! Het succes van onze klanten! Wij maken fans van onze klanten.
Inmiddels is Fenix Services gegroeid met oude én nieuwe relaties en zijn we een gezonde organisatie, een mooie mijlpaal! En dat in deze bijzondere tijd. Daar ben ik heel dankbaar voor. Dit alles heb ik te danken aan mijn zeer gewaardeerde relaties die mij het vertrouwen gaven om met ons zaken te doen. Daarom laten we dit heugelijke feit ook niet zomaar voorbij gaan en zetten wij onze klanten flink in het zonnetje! Zo ontvangt iedere klant van Fenix Services een heerlijk taartje met 3 kaarsjes en zijn er tal van leuke acties.
Ook klant worden bij dit leuke ICT bedrijf en een wandeling met een lama winnen? Neem contact met ons op.

doorRené Nuiver

Thuiswerken door Coronavirus

Qaller

Door de uitbraak van het Corona virus doen veel bedrijven er goed aan om hun medewerkers thuis te laten werken. Belangrijk is dat je in deze situatie thuis kunt doorwerken zoals je dit gewend bent op kantoor. Door gebruik te maken van onze QallerApp ben je thuis net zo bereikbaar als op kantoor. Middels de app kun je met het nummer van de zaak uitbellen en kan je alle basis telefonie zaken snel en eenvoudig regelen via je mobiele telefoon!. Deze oplossing is per medewerker per dag aan en uit te zetten, dus uiterst flexibel.

Wil je weten hoe eenvoudig het is om hiermee gelijk te starten, neem dan contact met ons op.

De belangrijkste functionaliteiten van onze Qaller App:

  • Je kunt met verschillende nummers uitbellen en gebeld worden
  • Zien welke collega’s wel of niet in gesprek zijn
  • Je inkomende bereikbaarheid van jezelf en het bedrijf bepalen
  • Zelf bepalen op welk toestel je waar en wanneer bereikbaar wilt zijn
  • Je kunt je telefoonboek koppelen

Voor een live “demo” van de mogelijkheden klik dan op de volgende link: https://www.youtube.com/watch?v=skBixrzRyWE

doorEsther Nuiver

Laat Marketing voor je werken

Het begrip Marketing is natuurlijk heel breed. Social Media platformen zoals LinkedIn, Twitter, Facebook of YouTube worden door veel bedrijven al gebruikt. Ook heeft vrijwel iedereen een website, sturen we allemaal nieuwsbrieven en strooien we met visitekaartjes of leuk gepersonaliseerde relatie geschenken.

 

Tijd en geld

Dit alles kost tijd en geld. En omdat er veel tijd in gaat zitten, wordt er vaak gekozen voor slechts een gedeelte van de mogelijkheden die er zijn. Een medewerker mag het erbij doen (iets dat door sommige als een eer beschouwd wordt en door anderen weer als een zware last). Doordat de focus niet op marketing ligt, verslapt de aandacht en worden de verwachte doelen niet bereikt.

Soms wordt er voor gekozen om veel geld te pompen in Marketing. Als er maar veel en vaak advertenties langs komen, dan zal het wel goed zijn. Maar ook hier geldt dat vaak adverteren niet altijd leidt tot de gehoopte stijging in klanten.

 

Combinatie

Goede marketing is een kwestie van de juiste combinatie van alle beschikbare middelen.
Zonder website hoor je er als bedrijf niet echt helemaal bij. Mensen willen je bedrijf zien en informatie inwinnen voordat ze contact opnemen. Door de juiste informatie te vermelden op de juiste plek, krijgen klanten een gevoel bij het bedrijf en zullen ze eerder geneigd zijn om contact op te nemen. Informatie moet wel goed vindbaar zijn, want binnen een paar seconden kan die website-bezoeker ook zo weer verdwenen zijn.
En als er op internet ‘Gegoogled’ wordt naar een bedrijf is het prettig om ervaringen van anderen te lezen. Reviews en recensies zijn zeer belangrijk geworden. Positieve ervaringen zorgen ervoor dat klanten uw bedrijf serieuzer nemen en dus eerder contact opnemen.
Behalve ervaringen van anderen, zien geïnteresseerd ook graag foto’s en video’s. Beelden van afgeronde projecten of lopende werkzaamheden geven mensen een gevoel bij uw werk. Ze zeggen niet voor niets: een foto zegt meer dan duizend woorden.
Het delen van actuele informatie is voor een zoekers prettig om te vinden. Op Twitter een bericht van een nieuwe samenwerking, op Facebook een oplossing voor een veelvoorkomende uitdaging, op Instagram een afbeelding van afgerond project.

 

Uniek

Natuurlijk wordt er door heel veel bedrijven, al heel veel gedaan. De kunst is om uniek te zijn. Wat maakt uw bedrijf anders dan de rest en waarom moeten potentiële klanten voor u kiezen? Maak gebruik van teksten, foto’s, beelden en video’s om uw bedrijf echt te presenteren. Laat uw passie en authenticiteit zien en durf uniek te zijn. Stuur eens geen nieuwsbrief, maar maak een nieuwsuitzending. Stuur eens een handgeschreven kaart om iemand te bedanken of een bloemetjes om sorry te zeggen. Ben anders dan de rest. Wees creatief, origineel en uniek.

 

Veel hooi

Door alle mogelijkheden te gebruiken, neemt u heel veel hooi op uw vork. Goede marketing kost namelijk tijd. En waarschijnlijk stopt u de tijd en aandacht liever in zaken die u als ondernemer gelukkig maken. En daar komen wij in actie. Wij helpen u graag bij uw marketing. Laat ons u al dit werk uit handen nemen en zorgen voor de marketing die perfect aansluit bij uw bedrijf. Marketing kan ook voor uw bedrijf werken en uiteindelijk meer tijd en geld opleveren.

 

Contact

doorRené Nuiver

Het beste van twee werelden

De MPL Alarm & Communicatie Centrale en Fenix Services hebben de krachten gebundeld.
Het beste uit twee werelden komt samen!

Wij begrijpen de frustraties als internet. PIN of telefonie uitvalt. Zeker als een winkel volstaat met klanten. Daarom werken wij niet met eindeloze keuzemenu’s en lastige tickets, maar direct en persoonlijke hulp.
Door de samenwerking van de MPL Alarm & Communicatie Centrale en Fenix Services beschikt u als klant over de perfecte mix van ICT-diensten en een uitstekende alarmcentrale.

Daarnaast heeft Fenix Services goede samenwerkingsverbanden met alle gerenommeerde kassa-software partijen, de grote telefonie platformen , de beste internet providers en de bekendste PIN aanbieders. Fenix Services zorgt ervoor dat u maar 1 aanspreekpunt heeft.

Met het ICT-diensten pakket van Fenix Services bent u onder andere voorzien van:
– Snel internet
– Betrouwbare WiFi
– Router in bruikleen
– Volledige PIN ondersteuning tijdens winkeltijden
– Verplichte afdracht en updates van PIN apparatuur
– Telefoonnummer en VoIP user licentie
– Gebruiksvriendelijke telefonie platform
– 24/7 bereikbaarheid
– Eén aanspreekpunt voor al uw ICT-diensten

INTERESSE?
*
*
*
*

 

 

doorEsther Nuiver

Internet of Things

Het Internet of Things wordt steeds verder uitgebreid. Mijn thermostaat communiceert met mijn Google home, die vervolgens weer informatie doorgeeft aan mijn smartphone. Mijn koelkast houdt de voorraad van producten bij en mijn supermarkt app besteld iedere week automatisch mijn favoriete boodschappen. Je hoeft eigenlijk zelf niet meer na te denken, alles gaat vanzelf.

 

Contact

Terwijl alle apparaten elkaar steeds beter weten te vinden en hun onderlinge communicatie redelijk soepel verloopt, lijkt het erop dat mensen elkaar steeds meer ontwijken. Het contact met elkaar stomp af en wordt beperkt tot het noodzakelijke. In mijn kindertijd zaten we op zondagmiddag gezamenlijk aan de eettafel met een bordspel voor onze neus. Mens-erger-je-niet was de favoriet van mijn zusje en werd redelijk vaak gespeeld. Er werd gelachen, gepraat en – als mijn zusje verloor – driftig met pionnetjes gegooid. Het waren gezellige zondagmiddagen waar ik met enige weemoed aan terug denk.
Mijn eigen kinderen krijg ik niet meer aan de keukentafel voor een spel. Zij spelen op de PlayStation, de tablet of hun smartphone. Ze leggen contact met de hele wereld, maar communiceren niet.

 

Emoji

De ontwikkelingen gaan razendsnel. De zelf rijdende vrachtauto vindt zijn eigen weg naar de klaarstaande kliko’s. Ik ben voorstander van nieuwe ontwikkelingen en digitale technieken. Ik vind het heerlijk als Google home mijn woon-werk patroon snapt en zorgt dat het huis heerlijk verwarmd is als ik thuis kom. Ik vind het prettig als mijn lichten in huis zich automatisch aanpassen aan het muziek-genre dat er speelt. En tegelijkertijd vind ik het ook heerlijk om samen een spelletje te doen, een goed gesprek te voeren of simpelweg mijn zoon overhoren voor zijn aankomende toets. Contact met de mensen om mij heen. Niet via berichtjes, gedeelde foto’s en emojicons. Ik wil de woorden horen, de momenten beleven en de emoties voelen. Ik wil onderdeel worden van het verhaal en niet vanaf een schermpje deelgenoot worden.

Ik wil de technieken en ontwikkelingen niet tegenhouden of verbannen uit ons leven. Ik ben blij met de mogelijkheden die er zijn. Maar ik ben wel opzoek naar een gezonde balans tussen de online en offline wereld. Eigenlijk wil ik gewoon het beste van beide.

Ik deelde mijn frustratie laatst met mijn oudste zoon. Tijdens mijn gehele pleidooi bleef hij naar het schermpje van zijn telefoon staren, druk typend en klikkend op alles berichten die voorbij kwamen. Toen ik stilviel keek hij even op van zijn scherm en zei: “Mam, erger je niet.”

doorEsther Nuiver

(Junior) Accountmanager

Om ons klantenbestand verder uit te breiden, zijn wij op zoek naar een (junior) accountmanager direct sales. In deze full time (36 uur) baan krijg jij de mogelijkheid om je zelf verder te ontplooien tot een echte sales professional. Je bent zelf verantwoordelijk voor het maken van afspraken, het uitwerken van offertes en het verwerken van opdrachten. Onze ervaren sales directer ondersteunt je graag en zorgt voor een zeer praktijkgerichte begeleiding. 

 

Wie zijn wij

Wij zijn Fenix Services. Wij zijn een totaal leverancier van ICT-diensten voor MKB en Retail. Door middel van één totaal pakket kunnen wij bedrijven voorzien van internet, telefonie, beveiliging en betaaldiensten. Alles op één plek, met één aanspreekpunt. Wel zo makkelijk. 

Ons motto is ‘Making your company successful’, want als ICT goed geregeld is, kun je als onderneming je focus leggen op je eigen business en zo nog succesvoller worden. 

Wij vinden luisteren naar onze klanten heel belangrijk en wij zoeken een collega die oprecht geïnteresseerd is in de gesprekspartner en altijd op zoek gaat naar een win-win situatie. 

 

Wat bieden wij

Je krijgt de kans om bedrijven en winkelketens in heel Nederland te bezoeken. Samen met de sales director werk je aan jouw sales kwaliteiten en met behulp van relevante trainingen werken we aan jouw persoonlijke ontwikkeling. We verwachten dat je om kunt gaan met de vrijheid die je krijgt en dat je een echte aanpakker bent. En je bent gewend om met sales targets te werken. 

Daarnaast bieden wij:
– Basis salaris + uitstekende provisie regeling
– 36 urige werkweek
– Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, natuurlijk 25 verlof dagen
– Mogelijkheid tot 10 extra ATV dagen
– Persoonlijke ontwikkel mogelijkheden, door middel van begeleiding en training
– Auto van de zaak
– Mobiele telefoon en laptop
– Mogelijkheid om vanuit huis te werken

 

Wat verwachten wij

– Je hoeft niet gestudeerd te hebben, maar een HBO werk- en denkniveau is wel wenselijk
– Je hebt een echter ‘hunter’ mentaliteit
– Heb je ervaring? Top! Wij horen graag welke ervaring je hebt opgedaan en geven jou de kans om verder te groeien
– Heb je geen ervaring? Geen probleem! Vertel ons wat jouw motivatie is om alles over sales te leren
– Je kunt goed met mensen omgaan en kunt je aanpassen aan de individuele klant
– Je hebt affiniteit van ICT en (enige) ervaring met B2B

 

Reageren op deze vacature is niet meer mogelijk.

doorEsther Nuiver

Aandacht maakt alles mooier

Aandacht. De een schreeuwt erom, de ander hoopt stilletjes dat hij opgemerkt wordt. Maar uiteindelijk willen we het allemaal. Wat zou er gebeuren als we onze klanten allemaal aandacht geven?

 

Verrassing

Tijdens een gezellig ondernemersdiner kwam er een discussie op gang over relatiegeschenken. Hoeveel ondernemers doen dat nog? Tijdens de drukke decembermaanden even de tijd vrij maken om persoonlijk bij de klant langs te gaan en een attentie achter laten. De meeste tafelgenoten vonden het onzin. Zonde van de tijd, want het was al zo druk. Zonde van het geld, want de klanten waren toch al klant.  Persoonlijke aandacht voor de klant blijkt niet meer ‘hip’ te zijn. Maar waarom heeft de klant eigenlijk voor ons gekozen? De crisis is voorbij en de jacht op koopjes ligt achter ons. Klanten zoeken juist persoonlijk contact. Ze kiezen veel bewuster en relaties onderhouden wordt veel belangrijker.

Ondanks hun visie, vonden diezelfde ondernemers het wel zeer attent dat er de accountmanager met een flesje wijn op de stoep stond. Hadden ze niet hoeven doen natuurlijk, maar tijdens het diner werden de bedrijven met naam en soort dienstverlening uitvoerig benoemd. Een stukje gratis reclame, zonder zelf aanwezig te zijn. Hoe makkelijk kan het zijn.

 

Aandacht

Aandacht voor de klant blijkt niet vanzelfsprekend. Ook mij overkomt dit regelmatig. Mijn zorgverzekering is nauwelijks bereikbaar, mijn bank vraagt altijd duizend-en-een verificatievragen en de school van mijn kinderen stuurt zeer onpersoonlijke standaard e-mails waarin de voorgang van mijn zoon zou moeten staan. Ik wil ook graag dat beetje aandacht.We leven nog steeds in een tijd dat de hardste schreeuwer de meeste aandacht krijgen. Zeuren loont en klagen werkt. Maar waarom wachten op de klacht? Waarom niet direct al aandacht voor de klant?

Wij vinden persoonlijk aandacht belangrijk. Onze klanten zijn geen nummer. Vanaf het eerste moment nemen we ze bij de hand en houden ze voortdurend op de hoogte van de voortgang. Wat is de status, hoe verloopt het proces. Wat voor ons soms voelt als oversharing, wordt door de klant ervaren als basis informatie. Ze willen weten wat er gebeurd, wat ze kunnen verwachten en – vooral – wanneer.
Deze informatie delen wij met onze klanten op een persoonlijke manier. Geen standaard e-mails met standaard informatie, maar persoonlijke berichten met persoonlijke informatie. Hoe we dat doen? Dat vertellen wij graag in een persoonlijk gesprek.