U kent ze vast wel! Mensen die zichzelf helemaal het einde vinden. Mensen die zichzelf geweldig vinden. Mensen die zichzelf superieur voelen. Ze vinden zichzelf het beste en er is niemand die beter is dan zij.
Ook op LinkedIn zijn ze veel te vinden.
Hun bedrijf heeft de beste diensten en er is geen één bedrijf die zulke diensten aanbiedt en ze kleineren daarmee andere bedrijven.
Ze zijn slachtoffer geworden van de Ik- maatschappij.
Ik, Ik, Ik, Ik.
De meeste gesprekken gaan over de nieuwe auto die is gekocht, de verre vakanties die zijn gemaakt en over spullen en nog meer spullen.
Oppervlakkigheid ten top dus!
Als je zo druk met jezelf bent, heb je helemaal geen tijd om je in anderen te verdiepen en oprecht geïnteresseerd te zijn in een ander.
Dan weet je helemaal niet wat hem of haar bezighoudt.
Dat level zul je nooit behalen als je geen empathisch vermogen hebt.
Zaken doe je met mensen en niet alleen met bedrijven.
Laatst werd ik benaderd door een leverancier die graag met mij zaken wilde doen.
Echter, deze begon direct te vertellen over hoe geweldig zijn dienst was en wat je er allemaal mee kon.
Tevens werden er allerlei aannames gedaan zonder mij één vraag te stellen.
Ik vroeg hem of hij onze website had gelezen en of hij onze kernwaardes had bekeken.
“Nee”, zei hij.
Uiteindelijk zei ik tegen hem dat wij geen match waren.
Hij reageerde nogal verbaasd, want hoe kon dat nu (hij had toch de beste diensten).
Zaken doen is zaken doen tussen mensen onderling en dat kan alleen maar als er oprechte interesse is.
Fenix Services vindt oprechte interesse in een ander vanzelfsprekend.
En dan niet uit eigen belang.
Of om er zelf beter van te worden.
Nee, die interesse is belangeloos.
Gewoon, omdat u aandacht en interesse verdient.
Niet meer dan normaal voor ons.
Maar in deze wereld lijkt het vaak wel heel bijzonder.
Daarom is één van onze kernwaarden: doe maar wat minder interessant en meer geïnteresseerd.
Wij luisteren graag naar uw verhaal.
Over de auteur