Kernwaarden – win/win

doorEsther Nuiver

Kernwaarden – win/win

Win-win; het klinkt zo mooi. Maar wat is het eigenlijk?

In de zakelijke dienstverlening krijg je met verschillende partijen te maken. Partners, leveranciers en klanten. Onze klanten kunnen met al hun vragen terecht bij één centraal punt, zodat zij niet verdwalen in eindeloze en zinloze discussie waarbij er om beurten naar elkaar gewezen wordt. Zij kunnen hun vraag bij ons neerleggen en wij bieden een passende oplossing.

 

Het wijzende vingertje

Maar achter de schermen gebeuren er vaak vreemde dingen. Partij A wijst naar partij B, die vervolgens zich van geen kwaad bewust is. Na nog een bel-rondje kom je bij partij C en die geeft een externe partij de schuld. Jammer dat niemand de verantwoordelijkheid neemt en even wat tijd vrij maakt om samen ‘out-of-the-box’ te denken.  Als na wat zoeken en puzzelen dan toch eindelijk het ‘foutje’ gevonden is, blijkt het oplossen al even lastig. Veel partijen willen uiteindelijk (na veel zuchten en mopperen) wel helpen, maar nemen daarbij zelf geen enkel risico en verantwoordelijkheid.  Wel de lusten en niet de lasten. Blijkbaar een nieuw motto. Laten we niet te veel energie ergens insteken, maar wel grof geld vragen voor die paar minuten die we half ergens aan gewerkt hebben. Veel nemen, weinig geven.

 

Het kan ook anders

Gelukkig zijn er ook partners die anders werken. En met deze mensen werken wij graag samen. Samen zoeken naar een optimale samenwerking, waarbij iedereen aan het einde van dag een goed gevoel heeft. Geen onverwachte verrassingen, maar duidelijkheid en openheid. Samen werken aan een gezamenlijk doel.

 

Ook voor klanten

Deze win-win geldt niet alleen voor partners en leveranciers, maar ook in onze omgang met klanten zoeken wij naar een balans. We bespreken zoveel mogelijk details en onderdelen van een project, houden klanten voortdurend op de hoogte van de voortgang en zijn open en eerlijk. Geen vervelende verrassingen achteraf. En zeker geen onverwachte facturen die goed zijn voor een hartverzakking.

Een relatie hoort in balans te zijn, geven en nemen hoort gelijk te zijn. In de perfect samenwerking is geen berg te hoog en ben je gezamenlijk tot grootse dingen in staat.

Over de auteur

Esther Nuiver author

Ik ben Esther Nuiver, 44 jaar en al geruime tijd zelfstandig ondernemer. Sinds een aantal jaren werkzaam in de online marketing. Nu mede oprichter van Fenix Services. Ons doel is uw bedrijf te helpen om nog succesvoller te worden. Dit doen wij door het aanbieden van de perfecte ICT en moderne marketing die aansluiten op de werkvloer.