Mijn perfecte wereld

doorRené Nuiver

Mijn perfecte wereld

Waar houdt u van? De ultieme perfectie of authenticiteit?

In Nederland leven veel mensen volgens het perfecte plaatje. Als we ze zouden moeten geloven, zouden ze heel gelukkig moeten zijn.
Woningen met witte, glad gestreken muren met de perfecte huisinrichting, die niet misplaatst zouden zijn in een fancy magazine.
Kassen vol met de perfecte bloemen. Kratten vol perfect uitziend fruit en groente. De ultieme wereld waar niks meer “echt” is.

 

Het beeld

We krijgen het beeld voorgeschoteld dat alleen in de perfecte wereld, alles mooi is. Een wereld vol perfecte plaatjes op Social Media met hele gelukkige gezichten. Het geluk straalt ervan af, volgens de beelden. De jongere generatie, onze kinderen, denken dat die beelden de “echte” wereld vertegenwoordigen. Dat iedereen zo zou moeten leven, anders hoor je er niet bij.
Ook de media doet er driftig aan mee. Programma’ s als het perfecte plaatje (hierin moeten mensen de perfecte foto maken) en het lelijke eendje (waarbij aanpassingen aan het lichaam gemaakt worden om te voldoen aan wat de standaard voor mooi zou moeten zijn). En zelfs style coaches laten op tv en in bladen zien hoe je perfecte garderobe eruit moet zien.

Zouden de mensen die deze perfectheid nastreven nu echt gelukkiger zijn? Gelooft u dat?

Een volledig wit huis kent geen sfeer en zeker geen karakter.

Nederland staat internationaal bekend om het kweken van de mooiste bloemen. Zelfs zo goed dat de bloemen niet meer ruiken.  Dus het hele geureffect is verdwenen. De liefde van rozen gaat nu dus alleen maar om perfectie zonder de heerlijke geur die een roos van zichzelf zou moeten hebben.

Groente en fruit uit Nederland wordt gekweekt op perfectie. Alleen de mooie, ronde tomaten mogen naar de supermarkten. Diezelfde tomaten worden door het buitenland terecht  ‘smaakloze waterbommen’ genoemd. In het buitenland heeft veel groente en fruit veel meer smaak. Een mediteranese tomaat smaakt immers toch veel lekkerder! Ziet er niet perfect uit, maar smaakt des te beter.

En het gaat verder: in ons voedsel zitten zoveel E-nummers dat het eten voor de komende maanden perfect gehouden wordt. Lijkt me ook niet echt gezond, wel?

What you see

Gelukkig is er een tendens waar te nemen en kiezen steeds meer mensen voor authenticiteit. Voor échtheid en puurheid.

Dus geen  perfecte plaatjes meer of dingen showen. Maar dingen laten zien en uitleggen zoals ze zijn, dat is authenticiteit!
What you see is what you get. Zo werken  we bij Fenix Services ook en zo komt u niet voor onaangename verrassingen te staan.

Dat is waar wij voor staan.

Fijne vakantie, geniet, proef en ruik!

Over de auteur

René Nuiver author

René Nuiver, 47 jaar en een paar maanden jong. Na de HAVO, NIMA SALES A en NIMA SALES B heb ik de eerste kennis van ICT diensten opgedaan bij het toenmalige Liberfone. Daar leerde ik de eerste kneepjes van ICT diensten en na wat omzwervingen bij toenmalige klanten en partners begon ik in 2007 voor mezelf als succesvolle ondernemer. Inmiddels ben ik in 2017 een nieuwe onderneming begonnen waarbij het dienstenportfolio is uitgebreid naar Marketing. De diensten die ieder bedrijf nodig heeft om succesvol te zijn met u als middelpunt en niemand anders. Meer weten..... zie www.fenixservices.nl