Commodity, dus wat is jouw verhaal?

doorRené Nuiver

Commodity, dus wat is jouw verhaal?

Bestaan er nog echte verschillen qua diensten die door een bedrijf geleverd worden? Bestaat er zoiets als nog sneller-dan-snel-internet? Bestaan er nog slechte telefoontoestellen of pinterminals? Bestaan er nog slechte meldkamers? Tuurlijk zullen er nog wel kleine verschillen zijn en natuurlijk is de factor tijd en vernieuwing ook van toepassing. Als je bijvoorbeeld 10 jaar geleden een internetverbinding hebt aangeschaft en de provider heeft zijn snelheden nooit verhoogd of nooit gekeken naar alternatieve mogelijkheden, dan valt er wel degelijk iets te verbeteren. Voor de rest zijn veel producten commodity geworden.

Maar zaken doen met klanten gaat nog steeds om gunnen. Wie gun je de deal? Authenticiteit is belangrijker dan ooit geworden. Met wie wil de klant zich verbonden voelen. Die koele kikker die alleen aan zichzelf denkt of iemand die oprecht geïnteresseerd is?

 

Vertel je verhaal

Het verbaast mij dat er nog maar weinig bedrijven zijn die echt een “verhaal” te vertellen hebben. Grotere bedrijven zie je het gelukkig steeds vaker oppakken. Denk aan de commercial van bijvoorbeeld KPN waarbij het zieke meisje in het ziekenhuis gewoon de lessen kan blijven volgen of Tony’s Chocolonely waarbij zij ons het verhaal vertellen dat hun chocolade “100 % slaafvrij” is.
Op het gebied van duurzaamheid is er nog veel te leren bij bedrijven.  Zo zie ik nog maar zeer weinig bedrijven energie stoppen in de doelen die de Verenigde Naties heeft opgesteld om de wereld beter te maken zodat nieuwe generaties er ook nog plezier van kunnen hebben. Kent u ze? De 17 doelen die de Verenigde Naties heeft gesteld? Het vertrouwen van mensen dat de overheid deze problematieken gaat oppakken is 40%, terwijl het vertrouwen in bedrijven ruim 53% is.  Dus welke van de 17 doelen heeft u geadopteerd?

En als u nu wilt weten welk doel Fenix Services heeft gekozen klik dan op onderstaande link.
Hier ziet u tevens onze kernwaarden, ons verhaal, waar wij voor staan.

Waar staat u voor?

 

Ons verhaal

Over de auteur

René Nuiver author

René Nuiver, 47 jaar en een paar maanden jong. Na de HAVO, NIMA SALES A en NIMA SALES B heb ik de eerste kennis van ICT diensten opgedaan bij het toenmalige Liberfone. Daar leerde ik de eerste kneepjes van ICT diensten en na wat omzwervingen bij toenmalige klanten en partners begon ik in 2007 voor mezelf als succesvolle ondernemer. Inmiddels ben ik in 2017 een nieuwe onderneming begonnen waarbij het dienstenportfolio is uitgebreid naar Marketing. De diensten die ieder bedrijf nodig heeft om succesvol te zijn met u als middelpunt en niemand anders. Meer weten..... zie www.fenixservices.nl